Esti rom?

In statia de metrou Dristor se afla un poster pe care scrie: "Esti rom?". Intai m-am gandit la ciocolata cu rom(c-lick)si la un misto specific. Citind, puteti observa ca e de fapt cu totul altceva. O gasca de persoane extrem de citite s-au hotarat sa ofere sprijin comunitatii rrome. In acest scop, au lansat un puiut de campanie de informare, prin care le aduc acestora la cunostinta faptul ca exista locuri pentru rromi la licee si facultati.

Bine, bine, avem locuri la facultati, subventionate de stat, pentru rromi. Asta-i discriminare pozitiva. Sunt foarte multi tineri care invata, si poate isi doresc sa intre pe un loc subventionat de stat, si totusi nu ajung pe locurile alocate, iar rromii, oricat de pregatiti ar fi, sunt admisi pe astfel de locuri. Pai e corect? Eu spun ca nu. Asa cum Susan B Anthony a vrut sa fie inchisa, special pentru a lupta contra discriminarii impotriva femeilor, tot astfel, cred ca ar fi corect si ca rromii nostri sa fie supusi unei selectii la fel de riguroase in ceea ce priveste admiterea in invatamantul superior.

Si, pe langa toate astea, ce sperante sa isi faca rromii care doresc o educatie solida, cand li se pune in fata un astfel de poster?
Logic ar fi ca cei care au conceput acest poster sa fi trecut prin acele "studii". Eu, in locul unuia dintre ei, mi-as fi zis"cu cinspe' clase, si facultati, si tot nu stie sa scrie. Mai bine ma duc in Spania, la Mercedesa mea".
Pana se desteapta si altii, ma relaxez, privesc ironic, romaneste, si savurez niste ciocolata cu rom..