Intr-o agentie de media

Dupa cum va povesteam mai demult, spuneam ca mi-am atarnat un job in media de gat. Bine, job e mult spus, trebuia sa il numesc de drept, "internship". Acum, dupa o luna productiva, epuizanta, si partial dezamagitoare, intr-o agentie de media, imi pun mana in sold, si va povestesc cu cealalta, experienta.

Din punctul de vedere al culturii organizationale, mi s-a parut ca stateau extrem de bine. Angajati multumiti, am observat un limbaj comun, un istoric al firmei fata de care se simt legati afectiv, sigla, logo, tot tacamul. Cu comunicarea, agentia sta excelent - fara prea multe bariere, fara multa barfa, fara dezinformare, s.a.m.d. Intelegeti tabloul, nu? Ar fi echivalentul organizational al Polaroidelor cu familii tipic americane: agitatie intr-o armonie inexplicabila.

Eu, mica, noua, sunt cea mai tanara din agentie, si privesc totul printr-un filtru personal. Un brief - ce am invatat:

1. Nu-i asa de misto frate, sa lucrezi in media...Cand spun/scriu cuvantul asta imi vin brusc figurile colegilor de facultate care se declarau extaziati de ideea de a munci in "MEDIA".

2. Activitatea intr-o agentie de media nu presupune ce am crezut eu prin facultate(printre activitatile de "media" pe care le intreprindeam eu prin facultate se numarau: organizare de conferinte, trimitere de invitatii, concepere de invitatii si newsletteruri, comunicate de presa, logouri, s.a.m.d). WRONG!

3. Intr-o agentie de media se concepe strategia de media. Ce-i aia strategie de media? Pai...in functie de ce isi doreste clientul sa obtina(de exemplu: daca e un brand nou aparut pe piata, vrea sa fie cat mai cunoscut), oamenii de media fac o anumita planificare, stabilind canalul/canalele folosit(e)(internet, TV, radio, presa scrisa, OOH) astfel incat targetul sa fie atins. Tot omul de media este cel care negociaza discounturi(ca deh, orice client vrea discount gras), preturi si face comenzile la statiile TV, radio, etc. Clientul vine, in toata treaba asta, cu clipul publicitar/spotul radio/printul, s.a.m.d cu bugetul si cerintele. Mai nasol este, si se intampla des, atunci cand clientul nu stie ce vrea, si omul de media trebuie sa ii defineasca pana si publicul tinta.

4. Omul de media face si monitorizare, si chiar grasa. El trebuie sa ii spuna clientului cum comunica si competitorii, prezentandu-i clientului periodic rapoarte cuprinzatoare.

5. Ocazional, omul de media face legatura intre creatie(cei care fac produsele de advertising pe care apoi le trimit ei in comanda) si client.

6. Ca sa lucrezi intr-o agentie de media nu iti trebuie facultate de comunicare/PR/Jurnalism/stiinte economice, ba uneori poate reprezenta un dezavantaj. De ce? Pentru ca in media trebuie sa stii sa lucrezi cu formule, sa le folosesti in softuri, care iti vor furniza apoi datele necesare stabilirii media mixului dar si pentru monitorizare. In media trebuie sa ai tupeu...sa stii cum sa prezinti oferta clientului, sa ai cunostinte(pe alea le deprinzi studiind carti de specialitate, dar si experimentand). Intr-o agentie de media trebuie sa ai rabdarea de a sta pe un scaun 3 sferturi din zi, in fata calculatorului.

7. Intr-o agentie de media salariile nu sunt astronomice si nici satisfactiile, e un job ca oricare altul - nu calci pe Luna, nu gasesti leacul pentru o boala, nu dai nastere unei reclame care iti ridica egoul pana la cer, dar nici nu cazi in rutina...niciodata.

Sa va mai spun un dezavantaj? Oamenii de media sunt un pic exclusivisti, si foarte ocupati. Insa poate ca nu e neaparat un dezavantaj...Problema aici seamana cu cea din multe domenii relativ noi la noi in tara, si anume ca desi duc lipsa de oameni nu sunt pregatiti sa invete juni0rii ce sa faca..Pentru ca nu au timp. In media iti trebuie tupeu sa inveti....sa inveti sa furi meserie.




2 pareri:

Make spunea...

Iti garantez ca la fel esti si intr-o agentie de PR...dar macar ramane satisfactia ca ai facultate, nu? Chiar daca orice fraer are o diploma si iti ia locul oricand si e mai "corporate" ca tine...chiar imi place cainele ala...are un ceva aparte...

Rere spunea...

Pun pariu ca mama are o satisfactie mai mare decat voi avea eu ca are facultate(deh, cica inainte se facea scoale, nu ca acum, cand oricine poate avea diploma aia, cum spui si tu). Shifty, cainele ala, are un singur lucru aparte, ca latra atunci cand vor cititorii mei...;)