Jargon/Argou de media

Public Tinta=un anumit segment de populatie pe care il vizeaza un brand cand emite un mesaj publicitar.

Reachul(riciu')=cati oameni diferiti intra in contact cu mesajul publicitar.

Ratingul=cati indivizi/cate familii sunt expuse la un moment dat unui mesaj publicitar.

GRP(gi ar pi)=cat anume din audienta totala a unui program poate fi expus programului publicitar.

De exemplu: Reclama la sapunul pentru papagali "Polly" se difuzeaza cate o singura data intr-un anumit interval orar pe Taraf, pe TVR1, pe Romantica, si pe Eurosport. In intervalul ala, doar Tanti Tanta se uita pe TVr 1 si pe Romantica, Nicusor se uita pe Taraf, iar Gica se uita pe Romantica. Reclama aia genereaza 4 GRP.

Impresii=cate persoane sunt atinse de un mesaj publicitar in pauza publicitara.

Frecventa=de cate ori e expusa audienta la un mesaj publicitar, in medie.

CPT(si pi ti)=cat te costa pentru a atinge 1000 de oameni din grupul tau tinta

CPP(si pi pi)= cat te costa un punct de rating

OOH(out of home)=publicitatea care e facuta sa o vada oamenii inafara caselor(ex: panouri publicitare, printuri pe strada, etc)

Media Mix=o combinatie de canale de comunicare care eficientizeaza atingerea publicului tinta.

ex: ca sa atingi un public tinta general, intre 25-45 folosesti:

Tv-ul, pentru cei mai multi

radioul, in caz ca unii sunt prea ocupati sa se uite seara la Tv, dar asculta radioul in masina cand pleaca la munca

Internetul, pentru cei care nu se uita prea mult la TV, care nu asculta radio

OOH-ul, pentru cei care circula mult, se plimba, etc

Inghetata=remediul pentru durerea de cap produsa cand asculti un om de media vorbind in limbaj specific