Publicite

In toamna, Orange va lansa in Romania cea mai ampla si mai costisitoare campanie de comunicare. Va incepe cu schimbarea sloganului, din "the future's bright, the future's Orange" in "together we can do more". Inca din sloganul asta, Orange schimba focusul pe ideea de colaborare intre utilizator si brand. Totusi, mesajul ascunde mai mult de atat. Ce mi-a placut mie la ideea celor de la orange, a fost conceptul de teorie sociologica din care porneste. Brandul va sublinia faptul ca fiecare dintre noi este definit de relatiile cu ceilalti(ei il numesc "the we in me"). Pentru aceasta, ei vor lansa o serie de spoturi. In Marea Britanie, primul spot se numeste "I am everyman".
Ce nu imi place mie la spotul asta este ca nu defineste foarte bine legatura cu brandul. Ce imi place mie la spotul asta este faptul ca nu este romanesc. Nu spun asta ca o jignire la adresa publicitati romanesti, pentru ca as da dovada de ipocrizie. Mie imi plac reclamele specific romanesti, in care romanasul nostru se pleaca resemnat sau ironic la platitudinile vietii(de genul Cava D'oro, Unirea, Altex, Cosmote, s.a.m.d.), insa ce mi se pare diferit la spotul Orange este faptul ca abordeaza o idee diferita, si anume ca intotdeauna oamenii din viata ta, cei care te-au impresionat, cei care te-au facut sa suferi, cei care te-au facut sa razi, cei pe care i-ai iubit, admirat sau detestat vor fi o parte din tine. Adevarat, nu? Face apel la afectiv, cum multe incep sa faca pe o piata competitiva de acest tip, insa postuleaza un adevar, conditia de a fi om si de a simti, de a fi dependent de cei din jurul tau.
Am gasit, pe site-ul campaniei, o serie de povestioare care ilustreaza ideea. Una dintre ele:
"I am an encouraging family, four dragons who said no and The Prince’s Trust who said yes.I am manufacturers who laughed and 400 retailers who didn't. I am the kids who say 'I want one',and the parents who say 'okay'.I am happier families at airports.I am Rob Law inventor of Trunki,the ride-on suitcase for kids. I am who I am because of everyone"
Restul le gasiti aici(c-lick)


2 pareri:

Anonim spunea...

Sunt curioasa cum va porni campania la noi. Pentru ca sloganul cam da in banal. Mi se pare ca mixeaza cateva cuvinte inspirationale si cam atat. Nu ca cel vechi ar fi cuprins nu stiu ce filosofie, dar parca era mai puternic.

Rere spunea...

La creatie, de campanie se va ocupa Publicis, si la media, Initiative. Avand in vedere ca Publicis s-a ocupat de branduri precum Fulga, Ursus, Campofrio, sunt si eu la fel de curioasa...presupun ca vor avea de muncit in a o adapta peisajului nostru.